זיכרון שמיעתית וכישלון בקריאה
הזיכרון השמיעתי, מארגן את הגירויים ומאפשר את אחסונם ואת שליפתם. במהלך התפתחותו, מכיר הילד יותר ויותר דגמי צלילים ויוצר לעצמו ניסיון שמיעתי, שיסייע לו להסביר ולהבין את סביבתו.
פיתוח הזיכרון השמיעתי הוא תנאי בסיסי לבניית שפה.
ילדים שמגלים איחור בהתפתחות הדיבור:
בעלי שמיעה תקינה והבחנה שמיעתית טובה, אך אם הם סובלים מהפרעות בזיכרון קצר-טווח שמיעתי, יכולתם לשמר תבניות של גירויים שמיעתיים תהיה פגומה.
תפיסה שמיעתית וכישלון בקריאה
מחקרים מציינים, שלאיכות התפיסה השמיעתית יש קשר ישיר ללמידה.
כשרים אלה עומדים בקשר ישיר עם רמת הקריאה. למבחני התפיסה השמיעתית יכולת חיזוי גבוהה באשר להצלחה האקדמית העתידית של הילד.
כישלון בקריאה ובכתיבה תואם בדרך כלל לכישלון במבחני התפיסה והזיכרון השמיעתי.
No comments:
Post a Comment